Informace k provozu MŠ v novém školním roce :
Před vstupem do třídy si dítě umyje v umývárně ruce pod dohledem doprovázející osoby. S dítětem jde do MŠ pouze jedna osoba a stejné pravidlo platí u vyzvedávání dítěte.
Uvítací básnička:
Dobré ráno, dobrý den,
popřejme si pěkný den.
Společně si budem hrát,
zpívat, kreslit, povídat.
Budem se mít všichni rádi,
protože jsme kamarádi.
Téma: Podzimní počasí 18.11.- 22.11. 2024
Zopakujeme si znaky jednotlivých ročních období.
Jak se správně oblékat na podzim?
Jak se příroda na podzim mění?
Zkusíme foukat jako vítr.
Na podzim je deštivo, před deštěm nás ochrání deštník – každý si jeden vyrobí.
Zopakujeme si numeraci 1 – 10 a začáteční písmena.
Budeme pracovat na IT a s robotickou pomůckou Bee-bot.
Budeme pracovat s textem – reprodukce a otázky k textu.
Na vycházku půjdeme na Štěpánku.
Téma: Advent přichází
25. 11 – 29.11. 2024
- připomeneme si tradice Adventu a Vánoc
- budeme si povídat o nadílce doma a v MŠ
- poslechneme si příběh o narození děťátka
- společně si upečeme linecké cukroví
- při cvičení využijeme papírové uhlíky k hodu na cíl
- naučíme se novou písničku pro čerta
- budeme pokračovat v nácviku vánočního vystoupení pro rodiče
- procvičíme si předmatematické dovednosti na IT
- začneme vyrábět vánoční dáreček a přáníčko
- namalujeme si čerta a vyzdobíme šatnu
- na vycházku půjdeme do lesoparku a pohrajeme si na školní zahradě
Informace pro rodiče:
10.12. DIVADLO V MŠ – LENČINY ZPÍVÁNKY -CENA: 60,-Kč
Jak vodník Cachtálek zachránil vánoční kapříky
Vánoční focení – 27.11. 2024 od 8: 00 hodin
———————————————————————————————————-
CO DOMA PROCVIČOVAT, PROTOŽE JSME PŘEDŠKOLÁCI
Znát své jméno, příjmení, věk, adresu.
Umět se podepsat např. JAN.
Nakreslit postavu ( oči, pusa, nos, prsty – zaměřit se na detaily), správně držet pastelku.
Přeložit papír na půlku, znovu na půlku – rozložit ( papír je rozdělen na 4 díly) – nakresli VPRAVO NAHORU sluníčko, VLEVO NAHORU strom, VLEVO DOLŮ dům, VPRAVO DOLŮ maminku .
Přednést báseň, zazpívat písničku.
Znát barvy a jejich odstíny, počítat do 10-ti, vědět kde je víc, méně, stejně, o kolik mám víc, o kolik méně.
Kde je autíčko? NA stole, POD stolem, V, NAHOŘE, DOLE, MEZI, VPRAVO, VLEVO, PŘED, ZA, VEDLE, MEZI…..
Umět pojmenovat, poznat a nakreslit: KRUH, ČTVEREC, TROJÚHELNÍK, OBDÉLNÍK.
Co je nejmenší, největší…VELKÝ – dům, MENŠÍ – domek, NEJMENŠÍ – domeček.
Vědět 4 roční období a co je pro ně charakteristické ( např. Jaro – jarní květiny, oblečení, počasí, rodí se mláďata, velikonoce….).
Vytleskat slova na slabiky např. MA-MIN-KA, co slyšíš na začátku slova ? M – co ještě začíná na tuto hlásku ?
Procvičovat vázání kličky, mašličky.
Při společenských hrách se děti naučí počítat ( např. Člověče nezlob se), při pexesu si procvičí paměť, soustředění…
Děti by měly zvládat skákání na jedné noze, udělat kotoul vpřed, holubičku, házet a chytat míč…
Děti by měly být samostatné v oblékání, v umyvárně, WC, umět si připravit věci na učení, kreslení..
Dopřejte dětem, aby vám doma pomáhaly s drobnými pracemi např. při úklidu, vaření….nezapomínejte na společné aktivity (čtení knih, vyprávění pohádek, stříhání, modelování, vyrábění, bobování, vycházky, jízda na kole….) při kterých si s dětmi povídáte: co vidíte kolem sebe, k čemu co slouží, jak se bezpečně chovat při jízdě na kole atd. – dětem rozvíjíte slovní zásobu a dáváte správný vzor jak správně mluvit.
Při všech aktivitách dbejte, aby vždy děti dokončily činnost do konce a nezapomeňte je za vše zvládnuté pochválit.