Připravujeme: Koťata

Informace k provozu MŠ ve školním roce 2024/2025:
 Před vstupem do třídy si dítě umyje v umývárně ruce pod dohledem doprovázející osoby. S dítětem jde do MŠ pouze jedna osoba a stejné pravidlo platí u vyzvedávání dítěte.

Prosíme o podepsání všech věcí. Děkujeme. :-

AKCE TŘÍDY: 

Plán akcí v měsíci ÚNOR

  • 4. 2. – divadlo Koloběžka v MŠ – O porouchaném robotovi, cena 60,- Kč
  • 5.2. – Návštěva 6. ZŠ – příchod do 8.00 hodin do MŠ!!! – Batůžky s sebou!
  • 6.2. – Muzeum Dobrovice Výstava zvířátek + večerníček KRYSÁCI – příchod do MŠ do 7.45 hodin – 300 Kč
  • Plavání – 18.2, 25.2. 2025
  • Žádáme rodiče, aby do 27. února nahlásili docházku dětí o letních prázdninách. Z důvodu letní rekonstrukce naši MŠ bude provoz zabezpečený v MŠ Čtyřlístek od 30. 6. – 11. 7., v MŠ Pampeliška od 4. 8. – 22. 8. a v MŠ Laurinka od 25. 8. – 29. 8. 2025. Mateřské školy budou uzavřeny 14. 7. – 1. 8. 2025.
  • Docházku dětí o jarních prázdninách od 10. 3. – 14. 3. je potřeba nahlásit na třídě do 24. 2. 2025. Děkujeme.

KURZ PLAVÁNÍ PRO PŘEDŠKOLNÍ DĚTI

Každé úterý od 18. 2. do 29. 4. 2025 (kromě úterý 11.3. – jarní prázdniny) budeme chodit plavat do bazénu na Štěpánce. Po lekci plavání budeme obědvat v MŠ později – vyzvedávání dětí po obědě 12.45 – 13.00 hod. nebo po spaní od 14.00 hod.

Cena 10 lekcí plaveckého kurzu je 800,- Kč.

Cenu kurzu je potřeba uhradit nejpozději do čtvrtka 30. ledna. V případě absence dítěte se cena nesnižuje a peníze se nevrací. Potvrzení k proplacení kurzu zdravotní pojišťovnou obdržíte po skončení kurzu.
                                  
Děti budou mít vhodné oblečení a batoh na záda. Do batohu: igelitová taška s plavkami a ručníkem, hřeben, koupací čepice se jménem, lahvička s pitím nejlépe se šroubovacím uzávěrem. Tekuté mýdlo s pumpičkou zajistí MŠ.

MŠ neručí za ztrátu náušnic, řetízků, prstenů, sponek do vlasů, dětských hodinek a dalších obdobných předmětů. Nedoporučujeme rodičům dávat je dětem v den lekce plavání.

Žádáme rodiče, aby na lekce plavání nepřiváděli dítě s respiračním onemocněním, se zánětem spojivek a s infekčním kožním onemocněním (bradavice).

 

Integrovaný blok: „Sněží, mráz kolem běží“

Téma: KOUZLO ZIMNÍ PŘÍRODY – pozorování, experimentování, zima v jiných částech světa

Týden: 27.1. – 7.2.2025

  •  V úterý 4. 2. nás navštíví divadlo Koloběžka s pohádkou „O porouchaném robotovi“
  • Ve středu 5.2. navštívíme 6. ZŠ – příchod do 8.00 hodin do MŠ!!! Batůžky s sebou!!
  • Ve čtvrtek 6.2. pojedeme do Muzea Dobrovice – Výstava zvířátek + večerníček KRYSÁCI – příchod do MŠ do 7.45 hodin – 300 Kč
  • tento týden si budeme povídat zimě v jiných částech světa, prohlédneme si obrázkové knihy a encyklopedie
  • budeme experimentovat s vodou, uvidíme, zda nám venku zamrzne, případně nám pomůže mrazák
  • uděláme si experiment se solí a odpařováním vody, třeba nám vznikne krystalická vločka
  • vyrobíme si vločku a roztomilého tučňáka
  • z modelíny budeme modelovat sněhuláky
  • čeká nás jazyková chvilka
  • zatančíme si polární tanec
  • budeme zpívat zimní písničky
  • zacvičíme se jógu s Lali a budeme cvičit podle projektu od Sokola – Se Sokolem do života – připravíme si na třídě překážkovou dráhu
  • naučíme se pohybovou básničku „Iglů“
  • zahrajeme si pohybovou hru na „Ledové sochy, „Na mrazíka“, „Kdo se schoval v iglú“
  • zahrajeme se Na mrazíka a Sluníčko, budeme si hrát podle toho „Co nám řekne bubínek?“
  • podíváme se na pohádku „Jak Mach a Šebestová navštívili Severní pól“
  • vypracujeme si pracovní listy
  • na třídě si postavíme iglú, budeme chytat ryby
  • naučíme se nové pohybové básničky
  • přečteme si pohádku Sněhová královna

 

MAMINKO, TATÍNKU, než půjdu do školy, měl/a bych:

  • znát své jméno, příjmení, věk a bydliště
  • znát Vaše jména a Vaše zaměstnání
  • znát jména svých sourozenců a jejich zaměstnání
  • pojmenovat stát, ve kterém žiji a hlavní město
  • umět zazpívat píseň
  • umět přednést báseň
  • nakreslit postavu (tatínka, kamaráda, maminku, …)
  • vyjmenovat roční období
  • vyjmenovat dny v týdnu
  • rozlišovat časové pojmy den-noc, ráno, poledne, odpoledne, večer
  • rozlišovat zeleninu a ovoce a umět je pojmenovat
  • umět pojmenovat a rozlišovat zvířata a jejich mláďata (lesní, polní, domácí, hospodářská, exotická)
  • umět rozlišit listnaté a jehličnaté stromy a některé pojmenovat
  • umět rozlišit jarní, letní a zahradní květiny a některé pojmenovat
  • vyjmenovat dopravní prostředky a určit, kde se pohybují (voda, vzduch, silnice)
  • určit, co se z čeho vyrábí (kniha – papír, sklenice – sklo, míč – guma, židle – dřevo, …)
  • umět pojmenovat a nakreslit geometrické tvary (čtverec, obdélník, kruh, trojúhelník)
  • počítat, číselná řada 1 – 10
  • poznat některá písmena – zajímat se o ně
  • co nejlépe správně vyslovovat
  • sluchově vnímat hlásku na začátku slova (naučím Vás hrát hru na abecedu, kterou jsme hráli ve školce)
  • vytleskávat slova na slabiky a určit počet slabik ve slově
  • složit z hlásek slovo a rozložit ho – to prý zvládají pouze ty nejšikovnější děti. Když si budete se mnou hrát „na robota“(m – í – č = míč), možná k nim budu patřit i já.
  • znát všechny barvy
  • umět rozlišit krátké, dlouhé, delší, nejdelší, …
  • umět rozlišit levou a pravou stranu
  • umět rozlišit více, méně, stejně
  • určit polohu předmětů – nad, pod, vedle, první, poslední apod.
  • orientovat se v prostoru (nahoře, vpředu, vpravo…)
  • umět správně držet tužku, pastelku, nůžky a používat je
  • umět se podepsat – napodobit tvar písmen
  • nakreslit podle předkreslené předlohy různé grafické tvary (rovnou čáru, šikmou čáru, oblouk, kruh, šneka, vlnovku, dračí zuby, smyčku – kouří se z komínku)
  • umět popsat obrázek
  • najít cestu v jednoduchých labyrintech
  • sám se obléknout, obout, najíst se, dodržovat hygienu
  • pozdravit, poděkovat, poprosit, požádat o pomoc, omluvit se
  • vyjádřit jednoduchý vzkaz, obstarat jednoduchý nákup
  • poslouchat pozorně pohádku, jednoduše ji vyprávět
  • hrát jednoduché hry (pexeso, domino, člověče nezlob se)
  • skládat puzzle, jednoduché stavebnice
  • vnímat a provádět pokyny
  • bezpečně přecházet přes cestu
  • vydržet alespoň 15 minut při hře nebo úkolu, úkol dokončit
  • neskákat do řeči, čekat až na mě přijde řada

Jak mně můžete doma pomoci, abychom to společně všechno zvládli?

Tak například:

  • Při rozhovoru se mnou se snažte nezabývat jinou činností a trpělivě mě vyslechněte.
  • Vyprávějte mi, čtěte mi, učte se se mnou říkanky, zpívejme si!
  • Vybírejte pro mě vhodné hry a stavebnice a taky si se mnou pravidelně hrajte.
  • Neberte mi z rukou nůžky, nechte mě vystřihovat z papíru, z látek, lepit a vyrábět drobná umělecká dílka!
  • Choďte se mnou do přírody, pohyb je důležitý pro mě i pro vás!
  • Navrhněte mi, abych občas namaloval něco pro radost například babičce, dědečkovi nebo tetě.

 

Comments are closed.